Uber a Instacart sjednocují síly v oblasti doručování potravin, výzva pro DoorDash
Společnost Instacart se spojila se společností Uber Technologies Inc. a začala nabízet doručování jídel z restaurací prostřednictvím aplikace Instacart. Tímto krokem vstupuje do silné konkurence s největší americkou aplikací na rozvoz jídel, DoorDash Inc.
Uživatelé Instacartu v USA budou moci objednávat jídlo z mnoha restaurací přes rozhraní Uber Eats, které bude dostupné v aplikaci Instacart v příštích týdnech. Objednávky budou doručovat kurýři Uberu, ale samotné doručování potravin zůstane v kompetenci společnosti Instacart.
Generální ředitel Uberu Dara Khosrowshahi a generální ředitelka Instacart Fidji Simo v exkluzivním rozhovoru pro agenturu Bloomberg uvedli, že tento krok představuje výzvu pro DoorDash, ať už jako samostatnou entitu, nebo ve spojení s ostatními.
Po otevření trhu v New Yorku společnost Instacart zaznamenala růst o 3 %, zatímco Uber klesl o 0,2 % a DoorDash o 1,6 %.
Finanční podmínky dohody nebyly zveřejněny, ale Uber bude platit Instacartu partnerský poplatek za každou objednávku. Objednávky z restaurací Instacartu budou procházet přes Uber Eats, což znamená, že obchodníci nebudou vědět, zda pocházejí od Uber Eats nebo Instacart.
Toto spojení umožní Uberu využít zákaznickou základnu Instacartu, zatímco Instacart bude moci nabídnout větší hodnotu svým předplatitelům.
DoorDash, který drží 67% podíl na americkém trhu s rozvozem potravin, se musí postavit tomuto novému spojení. Analytici očekávají, že růst hrubých rezervací na doručování u Uberu a Instacartu se zpomalí, ale budou stále vysoké.
Tato spolupráce je dalším krokem v rozšiřování nabídky doručování potravin a zároveň reakcí na rostoucí konkurenci na trhu.