Volkswagenu se po „dieselgate“ stále nedaří

O aféře často nazývané dieselgate, kdy se provalilo podvádění německé automobilky Volkswagen s emisemi, se už příliš nemluví. Leckomu tak může přijít, že se na vše zapomnělo a automobilka vesele funguje dál. Ale není tomu tak, drtivé následky na ni neustále těžce dopadají.

To největší zemětřesení kolem Volkswagenu už máme za sebou. Ukázalo se, co se dělo, jak se s emisemi podvádělo a experti odhalili skutečné hodnoty, které byly v porovnání s „oficiálními“ čísly šokující. Začaly padat hlavy ve vedení společnosti, řada lidí přišla nejen o místa, ale i o prémie. Auta se začala svolávat na přeměření a urovnání chybného stavu. Jenže to byl jen začátek. Lidé, nezapomněli a jak se i nyní ukazuje, k Volkswagenu z velké části ztratili důvěru. Jeho podíl na trhu totiž silně klesá.

Pětileté minimum

Nedávno byla zveřejněna čísla ohledně nových registrací automobilů v zemích Evropské unie. Ukázalo se tedy, o jaká auta je mezi lidmi největí zájem a o která nikoliv. A Volkswagen drtivě propadl, počty jím prodaných vozů se dostaly na pětileté minimum, kdy jeho podíl na evropském trhu činí pouze 25,4 procenta, což je jenom o 5,3 procenta více než v předchozím období. Za pouhý rok je to tak pokles o 0,8 procenta. A silně klesá především tržní podíl téhle německé automobilky, který za letošek dosahuje pouze 23,9 procenta, tedy nejméně od roku 2011.

Vede Daimler

Lidé se zjevně rozhodli přejít ke „spolehlivější“ konkurenci, což se ukázalo na prodejích automobilky Daimler. Ta meziročně prodala o 22 procent více vozů. Spolehnutí je evidentně na její luxusní vozy typu Mercedes, kterých se meziročně prodalo dokonce o 23 procent více. Pozadu nezůstává ani konkurenční BMW, jehož prodeje vzrostly o 11 procent. A dobře si vede také Fiat Chrysler, který zaznamenal nárůst prodejů o 14 procent.

Přidejte komentář

Váš mail nebude zveřejněn


*