Nike zaplatí pokutu. Mladé více než vozy zajímají elektrokola.

Doba se nám mění. Nastupující mladou generaci zajímají zejména mobilní telefony, sportovní zboží a místo vozů volí raději elektrokola.

Společnost Nike musí zaplatit pokutu za omezování prodeje zboží nesoucí loga fotbalových klubů. Podle Evropské komise společnost Nike uměle zvyšovala ceny, což vedlo k omezování přeshraničního prodeje licencovaného zboží a pokuta je ve výši 12,5 milionu eur, v přepočtu asi 320 milionů korun.

Omezování prodeje

Společnost Nike totiž podle Evropské komise v letech 2004 a 2017 zcela nepovoleným způsobem omezovala prodej nejrůznějších výrobků, kam se řadí například šály nebo dresy nesoucí loga známých fotbalových klubů, jako je FC Barcelona, Manchester United, Juventus, Inter Milán, AS Řím nebo národních fotbalových federací. Společnost Nike takto bránila výrobcům, jenž využívali její licence, v prodeji značkových výrobků v jiné zemi, což následně vedlo k mnohem užšímu výběru a současně i k vyšším cenám pro konečné spotřebitele. Informace potvrdila komisařka odpovědná za hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.

Místo vozů elektrokola

Nastupující generaci kromě oblíbených chytrých telefonů zajímají zejména elektrokola. Do kupování vozů se moc nehrnou, stejně jako do zakládání rodin. Globální trh s elektrokoly tak velmi rychle roste a zapojují se do něj překvapivě i mnohé automobilky. U mladých lidí totiž markantním způsobem opadá zájem o zakoupení vlastních vozů. Více se žije ze dne na den a velké investice mladí neplánují. Mnohé automobilové společnosti se proto pouštějí do vysokých investic vkládaných do vývoje elektrokol. Celosvětové opadnutí zájmu o vlastní automobily je nutí o změnu plánů do budoucna.

Prodej elektrokol

Prodeje elektrokol po celém světě prudce stoupají. Hodnota globálního trhu má v letošním roce dokonce dosáhnout sumy 6,9 miliardy dolarů, v přepočtu asi 157 miliard korun. Během dalších pěti letech se podle nejnovější studie Global Electric Bike Market zvýší až na 8 miliard dolarů. Celá řada automobilek už oznámila, že budou vlastní elektrokola vyrábět. Škoda Auto již v březnu představila svůj koncept Klement. Cílovou skupinou jsou především mladí lidé, kteří, podle nich berou větší ohled na životní prostředí. To potvrdil i vedoucí managementu produktu Škody Auto Guido Haak.

Zaujalo vás obchodování na forexu? Nezapomeňte na kvalitní vzdělávání a stáhněte si zdarma nový ebook o forexu zde: https://landing.globtrex.com/cs/ebook-leads/

Přidejte komentář

Váš mail nebude zveřejněn


*