LYFT inc.

Lyft v pátek kompletoval S-1 form pro SEC a definitivně potvrdil záměr veřejné nabídky akcií. Společnost se sídlem v San Francisku bude obchodována na NASDAQ pod označením LYFT. Spoluzakladatelé Logan Green a John Zimmer prohlásili, že i nadále drží kontrolu (většinový podíl akcií) nad hlasováním navzdory tomu, že každý z nich vlastnil pouze 0,05% akcií společnosti. Toto prohlášení potvrzuje zprávy z února, že oba si zachovají většinovou kontrolu prostřednictvím dohledu nad akciemi. Lyft oficiálně učinil první krok k veřejnému obchodování svých akcií v čele v soutěži o prvenství v IPO s firmou Uber, která stále potřebuje několik týdnů k finalizování příprav na veřejnou nabídku.

Obě společnosti spolu velmi tvrdě a agresivně soutěží o podíl na trhu a prvenství v IPO. Pro Lyft je to víceméně nezbytností před příchodem většího a celosvětové působícího Uberu. V květnu 2018 společnost Uber oznámila, že umožní řidičům a cestujícím žalovat firmu kvůli nárokům na sexuální násilí místo toho, aby vyžadovala arbitráž. Lyft rychle odpověděl na rozhodnutí společnosti Uber a oznámil, že přijme stejnou politiku.

Lyft dosáhl ocenění (tržní kapitalizace) v hodnotě 15,1 miliardy dolarů v červnu 2018 po sérii I ve výši 600 milionů dolarů. Form S-1 momentálně hodnotí podíly shareholderů (kumulovaně) na 100 milionů dolarů, ale v IPO může získat ocenění v rozmezí od 20 miliard do 25 miliard dolarů.

Lyft soukromá společnost

  • Založeno: 2012
  • Celkový získaný rizikový kapitál: 4,91 miliardy dolarů
  • Status jednorožce: 2015, s oceněním 2,7 miliardy dolarů po sérii E ve výši 680 milionů dolarů (od ocenění 971,4 milionů dolarů po sérii D v roce 2014)

Hlavní investoři (podíl):

  • Rakuten (13%)
  • General Motors (7,8%)
  • Fidelity (7,7%)
  • Andreessen Horowitz (6,3%)
  • Alphabet (5,3%)

Klíčové ukazatele

  • Výnosy z roku 2018: 2,16 miliardy dolarů, z 1,06 miliardy dolarů v roce 2017 a 343,3 milionů dolarů v roce 2016
  • 2018 čistá ztráta: 911,3 milionů dolarů, z 688,3 milionů dolarů v roce 2017 a 682,8 milionů dolarů v roce 2016
  • Podíl na trhu v USA (k prosinci 2018): 39%, z 22% v roce 2016
  • Aktivní cestující (cestující, kteří si rezervovali nejméně jednu jízdu za čtvrtletí): 18,6 milionu za 4Q 2018, z 12,6 milionu v 4. čtvrtletí roku 2017

LYFT 2

Význam růstu cestujících: „Počet aktivních cestujících je klíčovým ukazatelem rozsahu naší společnosti a povědomí o naší značce. Jsme přesvědčeni, že růst naší základny Active Rider naznačuje také náš dlouhodobý potenciál růstu příjmů.“

Snížení nákladů

Jeden z největších výdajů společnosti Lyft souvisí s „nezávislými řidiči“ (reálně poskytují službu sdílení svých automobilů), kteří podle Lyft nejsou zaměstnanci a Lyft jim kumulovaně, za dobu existence, vyplatila více než 10 miliard dolarů od založení společnosti (podle S-1).

Nová legislativa týkající se spravedlivých mezd dodatečně donutila Lyft ke změně finančního ohodnocení (nově přijatá minimální mzda 17,22 dolarů pro řidiče v New York City) a rychlejšímu rozvoji technologií, které by byly schopny nahradit většinu řidičů autonomními vozidly. Autonomizace by vedla k zvýšení zisku Lyftu na jednotlivých jízdách. Část plateb od cestujících byly předtím odděleny pro řidiče. Současný obchodní model zahrnuje placení řidičů na základě času a kilometrů s příležitostnými bonusy. Zatímco řada jízd – například kratší, méně nákladná – může být pro společnost ztrátou, jakmile se odečte řidičská mzda a bonusy. Proto společnost plánuje rozšířit program Lyft Shared o zefektivnění ziskového rozpětí.

Tento program kompletuje cestující směřující ke stejnému cíli s jedním vozidlem. Řidič je vyplácen stejnou částkou na základě času a počtu kilometrů, a to navzdory dodatečným platbám cestujících, kteří platí Lyft cestu v plném rozsahu (klasický výnos z rozsahu).

Závislost společnosti na vysokých ziskových maržích ve společných jízdách je zdůrazněna tím, že je v S-1 označována za materiální riziko:  Cena jízdného, ​​která je účtována cestujícím, je oddělena od platby provedené řidiči

Proto pokud je sleva stanovená a účtovaná cestujícím ve společných jízdách bude nižší než pevná částka, kterou si řidiči vydělají. Neboť pokud Lyft algoritmy nemohou kalkulovat profitabilní cenu při hromadné jízdě v rámci Shared Rides, mohlo by to negativně ovlivnit finanční situaci a výsledky Lyft.

V současné době je důraz na toto ziskové rozpětí v podstatě v počátcích; Lyft spoléhá na to, že právě toto řešení by mohlo pomoci kompenzovat placené řidiče a sloužil by jako profit-booster v okamžiku, kdy autonomní vozidla ve velké míře nahradí lidské řidiče Lyft, tj. přechod, který společnost plánuje realizovat v rámci deseti let.

„V příštích pěti letech je naším cílem nasadit autonomní síť vozidel, která je schopna přebírat část jízd na platformě Lyft. Během 10 let je naším cílem nasadit nízkonákladovou autonomní síť vozidel, která je schopna poskytnout většinu jízd na platformě Lyft

Jako další pivot od závislostí na lidech a souvisejících nákladech společnost také investuje do pronájmu jízdních kol a skútrů, což je strategie, kterou Lyft začal realizovat v několika málo měsících před podáním IPO.

V loňském září Lyft uvedl na trh první Lyft Scooters v Denveru a v červenci koupil platformu pro sdílení jízdních kol Motivate za 250,9 milionů dolarů. Vzhledem k tomu, že společnost Lyft se chystá stát veřejně obchodovatelnou, současně je to nevýnosná společnost. Prodává potenciál autonomních vozidel a alternativní přepravu na „poslední míli“, která nevyžaduje lidské operátory, jako jsou koloběžky a elektrické jízdní kola. Schopnost společnosti splnit tento cíl může být jedním z nejdůležitějších faktorů při určování dlouhodobé hodnoty investic do IPO Lyft.

Zaujalo vás obchodování na forexu? Nezapomeňte na kvalitní vzdělávání a stáhněte si zdarma nový ebook o forexu zde: https://landing.globtrex.com/cs/ebook-leads/

Přidejte komentář

Váš mail nebude zveřejněn


*