Facebook chce konkurovat YouTube a podepsal smlouvu se společností UMG

Provozovatel sociální sítě Facebook podepsal s jedním z největších hudebních vydavatelství na světě Universal Music Group – UMG několikaletou smlouvu.

Kdo by neznal sociální síť Facebook a zároveň i největších hudebních vydavatelství na světě Universal Music Group – UMG. Když se giganti propojí, začnou investoři větřit něco ve vzduchu. Zda to bude dobrý krok, se ještě do budoucna uvidí. S největší pravděpodobností jde ale o konkurenci zejména internetovému portálu pro sdílení videí YouTube.

Provozovatel sociální sítě Facebook

Provozovatel sociální sítě Facebook podepsal nyní několikaletou smlouvu s jedním z největších hudebních vydavatelství na světě Universal Music Group – UMG. Uživatelé sítě FB tak budou moci sdílet zejména hudbu a videa produkovaná touto značkou. Obě společnosti také oznámily, že budou do budoucnu spolupracovat na vývoji dalších hudebních produktů, což je znamení, že Facebook chce konkurovat zejména internetovému portálu pro sdílení videí YouTube.

Universal Music Group

UMG je divizí francouzského mediálního konglomerátu Vivendi SA a má práva i na nahrávky Rihanny, Bruce Springsteena nebo třeba Justina Biebera. Pokud uživatel Facebooku video vyprodukované UMG nahrál, muselo být vždy doposud kvůli ochraně autorských práv následně smazáno. Firmy ale vůbec nesdělily, od kdy dohoda vstoupí v platnost. Největším světovým portálem pro sdílení videí je pořád ještě YouTube. Za mnohem populárnější je ale v současné době považováno Spotify a Apple Music.

Přidejte komentář

Váš mail nebude zveřejněn


*