Další vyšetřování v souvislosti s aférou Dieselgate

Německé úřady v současné době zahajují další vyšetřování v souvislosti s aférou Dieselgate.

Německý úřad pro dohled nad finančním trhem se zkratkou BaFin vyšetřuje opět automobilku Volkswagen, zda nepředala neoprávněně třetím stranám interní informace o svém emisním skandálu. Zprávu otiskl časopis Der Spiegel. Tehdejší generální ředitel společnosti Martin Winterkorn informoval ministra dopravy Alexandra Dobrindta a Spolkový úřad pro motorová vozidla – KBA o celkovém rozsahu podvodů 21. září 2015. Až o den později společnost veřejně přiznala, že do 11 milionů naftových automobilů po celém světě instalovala speciální software, který umožňuje manipulovat s emisními testy.

Automobily Škoda auto

Tento emisní skandál se celkově týká asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Cena akcií automobilky Volkswagen bezprostředně po vypuknutí skandálu velmi prudce klesla. Automobilový koncern Volkswagen kvůli výdajům na řešení této aféry zaúčtoval opravdu mimořádné náklady v celkovém objemu 25,1 miliardy eur, v přepočtu částku asi 642 miliard korun. Poptávka po automobilech této automobilky ale neustále roste. Měsíční odbyt v měsíci září dokonce poprvé v historii překročil hranici milion vozů.

BaFin a vyšetřování

Mluvčí úřadu v rozhovoru s agenturou Reuters tuto zprávu časopisu potvrdil. Mimo jiné se také nechal slyšet, že BaFin tuto situaci prověřuje jako potenciálně neoprávněné zveřejnění důvěrných informací. Navíc současně také americká agentura pro ochranu životního prostředí – EPA předloni automobilku Volkswagen obvinila, že právě do mnoha vozů s naftovým motorem nainstalovala software umožňující během testování emisí důmyslně skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen pak nějakou dobu na to přiznal, že software po celém světě nainstaloval asi do 11 milionů naftových automobilů. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Přesto je o vozy této automobilky nebývalý zájem.

Přidejte komentář

Váš mail nebude zveřejněn


*